×

Jak rozplanować stoisko targowe?

Jak rozplanować stoisko targowe?

Wszelkiego rodzaju targi, to idealny moment dla firm na pokazanie swoich najlepszych stron czy produktów. Jeśli jesteś właścicielem działalności, która szykuje się na tego typu wydarzenie to świetnie trafiłeś. W dzisiejszym wpisie podpowiem, na co warto zwrócić uwagę planując stoisko targowe.

Każda marka na takich wydarzeniach jak targi chce zaprezentować się najlepiej. Nowości kosmetyczne, odzieżowe czy coś zupełnie innego warto pokazać potencjalnym klientom z najlepszej strony. Jak się do tego zabrać, żeby klienci zainteresowali się naszym towarem?

Najważniejszym elementem takich targów jest urządzenie swojego stanowiska. Dobrze, kiedy będzie wyróżniało się spośród innych swoim wyglądem. Jako potencjalny klient, zwracam uwagę przede wszystkim na stojące obok stoisk rollupy. Nie ważne, czy są mniejsze czy większe, bo wiadomo, że rozmiarów jest mnóstwo. Jeśli są kolorowe i czytelne to od razu rzucają mi się w oczy. Taka reklama to doskonały element, który przyciągnie wzrok, a to już jeden krok klienta w stronę stoiska. Właściciel nie musi martwić się o długie rozstawianie czy brak miejsca w samochodzie, bo tego typu rollupy są zwijane do środka, łatwo się je przenosi i nie zajmują dużo miejsca. Kiedy ustawimy taki rollup na naszym stanowisku, to z pewnością będzie się ono rzucało w oczy. Co powinno pojawić się na takiej reklamie? Najlepiej, jeśli pojawi się tam nowość z naszego asortymentu oraz duże logo marki. Dzięki temu osoby, które przechodzą obok mogą zainteresować się nowościami, a logo czy nazwa naszej firmy zostanie w pamięci na dłużej.

Porządek stoiska, to druga ważna kwestia. Jako klient, nie znoszę, kiedy na blacie, stole, wystawie panuje nieład, nawet ten artystyczny. Jestem osobą raczej pedantyczną i zwracam uwagę na to w jaki sposób ułożone są produkty na wystawie. Przeładowana wystawa zamiast przyciągnąć, odstraszy potencjalnych klientów, a przecież zamiar mamy zupełnie odwrotny. Fajnie, jeśli produkty są podzielone na swoje zastosowanie - w przypadku kosmetyków - perfumy powinny leżeć obok perfum, lakiery obok lakierów. 

Pozytywne nastawienie osób, które stoją na stoisku. Niby nic takiego, ale to bardzo ważna kwestia. Jeśli osoba na stanowisku jest uśmiechnięta, chętnie rozmawia z klientami, to chętniej robi się tam zakupy. Z doświadczenia wiem, że osoby negatywnie nastawione, bez życia czy uśmiechu odstraszają. Nikt przecież nie chce stracić humoru i psuć sobie dnia, prawda?

Wszelkiego rodzaju promocje i zniżki. Wydarzenia jakimi są targi z pewnością przyciągają masę osób, które uwielbiają kupić coś taniej. Dlatego też warto zastanowić się nad obniżeniem cen - nawet niewielkim. Taki zabieg z pewnością nam nie zaszkodzi, a dzięki niemu możemy zyskać nowych klientów. 

Gadżety reklamowe lub gratisy. Oczywiście wręczane dla osób, które zrobiły u nas zakupy. To miły dodatek, który z pewnością ucieszy nabywcę i zapadnie mu w pamięć na długo.

Myślę, że te kilka zabiegów z pewnością pomoże nam osiągnąć lepsze efekty podczas wystawiania się na targach. Stoiska potraktowane w ten sposób będą oblegane przez zainteresowanych klientów, dzięki czemu wrócimy z targów zadowoleni.

1 komentarz:

Pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.
Nie wyrażam zgody na pozostawianie reklam na moim blogu, każdy taki komentarz zostaje automatycznie usunięty. Za SPAM dziękuję.
Nie zostawiaj linków do siebie - trafię jeśli będę chciała Cię odnaleźć :)